Híreink

Híreink

Sok vízmérő fagyott el az extrém hidegben

Az elmúlt időszak extrém hideg időjárása miatt az átlagosnál több bejelentés érkezett a Zalavíz Zrt-hez elfagyott vízmérővel kapcsolatosan. Célszerű most az ingatlanok vízmérőit és belső hálózatát gyakrabban ellenőrizni, ezzel elkerülhetők a kellemetlen meglepetések.

Az elmúlt napokban munkatársaink folyamatosan cserélik az elfagyott vízmérőket. A bejelentések eddig jellemzően lakott ingatlanoktól érkeztek.

Az ideiglenesen lakott vagy nem lakott ingatlanok esetén – például hegyi ingatlanok, nyaralók – fokozottan célszerű ellenőrizni a vízmérőket és a belső hálózatot. Előfordulhat az is, hogy a vízmérőn nem látható elfagyás nyoma, de a vízhálózatban nincs víz. Ez is a mérő meghibásodására utalhat.
A dolog akkor válik még komolyabbá, amikor megenyhül az idő, mert ilyenkor jönnek elő a hibák. Akár több száz köbméter víz is elfolyhat, amennyiben megsérült a vízmérő és a belső hálózat, és azt későn veszi észre a tulajdonos.

Fontos tudni, hogy a fagy elleni védekezés a vízmérőhelyen a Felhasználó felelőssége és feladata, a fagyott vízmérő kicserélésének költsége is őt terheli. Nem beszélve a meghibásodásból eredő vízelfolyás miatt keletkező magasabb számláról.

Mit tehetünk a hiba megelőzése érdekében?

Gondoskodjunk:

  • a falakon kívüli, illetve a fagyhatárnál magasabban fektetett és nem kellően szigetelt vízvezetékek, kerti csapok víztelenítéséről;
  • az épületen belüli vezetékek illetve szerelvények védelmében a helyiség nyílászáróinak épségéről és a szükséges fűtésről;
  • a vízmérőakna esetlegesen hiányzó fedlapjának pótlásáról; 
  • a fedlap és a vízmérő hőszigetelő anyaggal történő takarásáról;

A kellő gondoskodás mellett is célszerű gyakrabban ellenőrizni a vízmérőt és a belső hálózatot ebben az időszakban!

Ha pedig elfagyott a vízmérő és vízelfolyást tapasztalnak, haladéktalanul értesítsék a Zalavíz Zrt. ingyenesen hívható központi telefonszámát: +36 80 202 178. Munkatársaink gondoskodnak a hiba elhárításáról.