Társadalmi felelősségvállalás

Társadalmi felelősségvállalás

Felelősséget vállalunk cselekedeteink és döntéseink közvetett és közvetlen hatásáért felhasználóinkra, partnereinkre, munkatársainkra, a társadalomra és közvetlen környezetünkre. A társadalmi felelősségvállalás kezdeményezései mélyen gyökereznek a ZALAVÍZ ZRT. szervezeti kultúrájában és életében. Vállalatunk valamennyi területén vannak olyan mindennapi feladatok, akciók és kezdeményezések, melyek ebbe a sokrétű témakörbe sorolhatóak.

A teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány példát.

Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban – Zalavíz a kiválóak között

A Zalavíz Zrt 2018 évben először indult az idén 10 éves „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” programban, amelyen elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriában a kis-és középvállalatok között a 2. helyezést érte el. Emellett kiváló eredményeket ért el a személyes és a telefonos kiszolgálási kategóriákban is.

A Zalavíz Zrt, az indulók között egyetlen közszolgáltatóként, nagy hangsúlyt fektet ügyfelei kiszolgálásának színvonalára. A közszolgáltatás nem egy népszerű szolgáltatás, főként, ha valamilyen panasza van az ügyfélnek. Emellett a fogyasztók évről évre egyre érzékenyebbek, tudatosabbak, egyre negatívabban ítélik meg a nem megfelelő kiszolgálást. Emiatt törekszik a Zalavíz Zrt fogyasztói, ügyfelei megelégedettségének növelésére, hiszen ez jelentősen javítja a cég megítélését, imázsát.  

A társaság Zalaegerszegen, Zalaszentgróton és Lentiben működtet ügyfélszolgálati irodákat, telefonos call-center szolgáltatást és elektronikus szolgáltatásokat. A digitalizált szolgáltatások egyre elterjedtebbek, ez alól a közszolgáltatási szektor, így a Zalavíz Zrt sem tudja kivonni magát, folyamatosan fejleszti online csatornáit. A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy az ügyfelek továbbra is igénylik a személyes kapcsolatot a szolgáltatóval. A Zalavíz Zrt-nek mintegy 150 ezer fogyasztója van, akik 2018-ban több mint 12 ezer alkalommal keresték fel személyesen, több mint 10 ezer alkalommal telefonon keresztük és közel 4 ezerszer elektronikus csatornán a társaság ügyfélszolgálatait.

A Client First Consulting 2009-ben alapította meg a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programot és Díjat”, amely a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztését tűzte ki célul ezzel. A program az elektronikus, a személyes és a telefonos ügyfélkiszolgálás színvonalát objektíven méri ügyfélvéleményekre és ügyfél-kiszolgálási sztenderek gyakorlati megvalósulására alapozva. Megmutatja, hogy az adott társaság ügyfelei mennyire elégedettek a tapasztalt szolgáltatásokkal és irányt mutat az ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztésére, emellett díjazza a legjobb eredményeket elérő vállalatokat.    

Egy-egy vizsgálat során az adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg az objektív kép kialakítása érdekében. A próbavásárlók több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek az idei díj megítélése előtt, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték csaknem 6.500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, akik több mint kétszázezer kérdésre adtak választ az értékelés során. Ezek elemzése után alakult ki a végső rangsor.

Több kategóriában is vizsgálták a magyarországi cégek teljesítményét: a nagyvállalatok közül a Telenor Magyarország Zrt. és a dm Kft. végzett az első helyeken, a kis- és középvállalkozások között pedig a DHL és a KIA Motors Hungary Kft. bizonyult a legjobbnak. Az összetett díjak mellett kiosztották a legjobb élményt nyújtó szolgáltató, a legjobb családbarát kiszolgálás és a legjobb munkahelyi csapat címét is.


Társadalmi felelősségvállalás a közösségben

Ellátási területünkön lehetőségeinkhez mérten támogatunk iskolákat, alapítványokat, kulturális és sportrendezvényeket, közösségi szemléletformáló programokat, kezdeményezéseket.

Évente nagyszabású rendezvénnyel ünnepeljük a Víz Világnapját és a Gyereknapot, amellyel a tudatos vízfelhasználásra, a vízzel való takarékos bánásmódra kívánjuk felhívni a figyelmet. Az egészséges életmód és az egészségre nevelés érdekében támogatjuk a helyi sportegyesületeket, élsportolókat és tömegsport rendezvényeket.

A „Szennyvízből üzemanyag” projekt eredményeként a zalaegerszegi szennyvíztisztító telepre érkező szennyvíziszap-kezelés során előállított, megtisztított biometánnal saját járműflottát üzemeltetünk, és a zalaegerszegi közösségi közlekedésben helyijáratú autóbuszokat tankolunk.
Telephelyeinken használunk megújuló energiaforrásokat, ezek számát lehetőségeinkhez mérten fokozatosan bővítjük.

Néhány példa a teljesség igénye nélkül:

  • Hevesi Sándor Színház
  • Mányoki Attila, hosszútávúszó
  • Zalaszám Atlétikai Club
  • Kvártélyház Szabadtéri Színház


Társadalmi felelősségvállalás a munkahelyen

Családbarát munkahely (2018)

A Családbarát munkahely pályázatot nyolcadik alkalommal hirdette meg az Emmi. A kiírás célja olyan programok támogatása, melyek elősegítik a családi, magánéleti és munkahelyi kötelezettségek összehangolását. A pályázat egyszerre díjazza és ismeri el a munkahelyek már létező és tervezett családbarát intézkedéseit és fejlesztéseit.

Az Óbudai Egyetemen hétfőn az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára Novák Katalin asszony adta át a Családbarát munkahely pályázat díjait.

A díjátadó ünnepségén, elhangzott, hogy a családbarát szellem a munkaerőpiacon már versenyképességi tényező keresettek azok a cégek, ahol tekintettel vannak a dolgozók családi életére. Novák Katalin hozzátette, ez azonban nem jelenti azt, hogy a családbarát munkahelyeken kevesebbet kellene dolgozni, rövidebbek a munkanapok, hosszabbak a hétvégék, ezeken a helyeken is nagyon jól kell teljesíteni, ám a dolgozók hatékonyabbak tudnak lenni, ha támogatást kapnak családi életükhöz.

„Családbarát munkahelyek kialakításának és fejlesztésének támogatása”  címen kiírt pályázati kategóriában az Értékelő Bizottság javaslata alapján a beérkezett 141 pályázat közül negyvennyolc pályázat támogatásban részesült, köztük Társaságunk a Zalavíz Zrt. is. „Családbarát intézkedések a Zalavíz Zrt-nél” pályázatával.

Pályázatunkatban kiemeltük, hogy társaságunknál már most is széleskörűen nyújtunk családbarát szolgáltatásokat, de összhangot kell teremteni a munkatársak igényei és a társasági lehetőségeink között.

"Az Év Felelős Foglalkoztatója" (2017)

Ünnepélyes díjátadón hirdette ki „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyerteseit az OFA Nonprofit Kft. Budapesten, a Várkert Bazárban.

A pályázat célja a vállaltok társadalmi felelősségvállalásának növelése, gazdaságfejlesztés, esélyegyenlősség kialakítása, környezetvédelem és a fiatalok foglakoztatásának elősegítése. Az idén  76 pályázat érkezett be a felhívásra, amely azt jelzi, hogy Magyarországon egyre több cég és intézmény felismeri, hogy a munkavállaló központi érték, és ezért a napi gyakorlatban tesznek.

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” díjazottak:
az 1-től 50 főt foglalkoztató vállalkozások kategóriájában a Webstar Csoport Kft., 
az 51 és 500 fő közötti kategóriában az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt., 
az 500 fő feletti foglalkoztatók kategóriájában a BorsodChem Zrt.,
a közszféra szervezetei közül a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.