Felelősséget vállalunk cselekedeteink és döntéseink közvetett és közvetlen hatásáért felhasználóinkra, partnereinkre, munkatársainkra, a társadalomra és közvetlen környezetünkre. A társadalmi felelősségvállalás kezdeményezései mélyen gyökereznek a ZALAVÍZ ZRT. szervezeti kultúrájában és életében. Vállalatunk valamennyi területén vannak olyan mindennapi feladatok, akciók és kezdeményezések, melyek ebbe a sokrétű témakörbe sorolhatóak.
A teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány példát.
Felelős Foglalkoztató Arany minősítési fokozat 2023
Szervezetünk, az Észak-zalai Víz-és Csatornamű Zrt. a Felelős Foglalkoztatói minősítési folyamatban vett részt és a minősítéshez beküldött anyagok, valamint a személyes látogatás alkalmával áttekintésre került a vállalat jó gyakorlata, mely alapján cégük elérte a:
Felelős Foglalkoztató Arany minősítési fokozatot.
Az OFA munkatársai Örömmel tapasztalták, hogy elkötelezettek vagyunk a felelős foglalkoztatás iránt, szervezetük életében az egyik legfontosabb érték az ember, a dolgozó, akiknek jóllétéért tesznek a mindennapokban és odafigyelnek a folyamatos fejlődésre a felelős foglalkoztatás témaköreiben.
Minősített foglalkoztatóként cégük jogosulttá váltunk két évig a Felelős Foglalkoztatói cím, logó, tanúsítvány használatára, valamint a Felelős Foglalkoztatói Uniós tagságra.
A Felelős Foglalkoztatói Unió célja, egy olyan online, interaktív közösségi tér létrehozása, ahol a munkáltatók megoszthatják felelős foglalkoztatás témában szerzett tapasztalataikat, közös gondolkodást indíthatnak, tanulhatnak egymástól a jó gyakorlatokon keresztül, elérhetővé válnak a felelős foglalkoztatás fejlesztéséhez szükséges szakmai tartalmak, információk, fórumok.
Kiválóság az Ügyfélkiszolálásban 2020
Egyre igényesebbek a magyar fogyasztók
Az elégedett fogyasztókért, vásárlókért ma már sokkal többet kell tenni. Ennek érdekében a Zalavíz Zrt. immáron második alkalommal vett részt az idei „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” programban, melyet a ClientFirst Consulting Kft. XI. alkalommal hirdetett meg. Országosan több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot tesztelt és 6.500 ügyfél véleményét vizsgálta több kategóriában.
A kis- és középvállalkozások között az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. bizonyult a legjobbnak.
A felmérés eredményei alapján a személyes, telefonos illetve elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriájában is az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt. érdemelte ki az első helyezést.
Az összetett díjak mellett kiosztották a legjobb élményt nyújtó szolgáltató, a legjobb családbarát kiszolgálás és a legjobb munkahelyi csapat címét is.
Sokat számít a csapatszellem és a családbarát kiszolgálás
A kategóriánkénti első díjak mellett a tesztvásárlók összesített véleménye alapján az Észak-zalai Víz és Csatornamű Zrt. érdemelte ki a Legjobb munkahelyi csapat címet.
Jelentős többletet hoz az odafigyelés
„Az ügyfélkiszolgálás” színvonalának növekedése fontos a Zalavíz Zrt. számára. A színvonal javítását minden kommunikációs csatornánkon küldetésünknek tekintjük, üzleti stratégiánk meghatározó része.
A felmérést végző ClientFirst Consulting Kft. véleménye alapján: „Létrehoztunk egy úgynevezett Kiválóság Indexet, ami azt figyeli, hogy a gazdasági teljesítményhez képest a Kiválóság Program résztvevői milyen teljesítményt nyújtanak évről évre. Látszik, hogy az olló egyre nyílik és a több mint tíz év alatt – amióta vizsgáljuk ezt a mutatót is - a résztvevők teljesítménye két és félszer jobb, mint a gazdaság átlagos teljesítménye” – összegezte az ügyvezető.
Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban – Zalavíz a kiválóak között
A Zalavíz Zrt 2018 évben először indult az idén 10 éves „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” programban, amelyen elektronikus ügyfélkiszolgálás kategóriában a kis-és középvállalatok között a 2. helyezést érte el. Emellett kiváló eredményeket ért el a személyes és a telefonos kiszolgálási kategóriákban is.
A Zalavíz Zrt, az indulók között egyetlen közszolgáltatóként, nagy hangsúlyt fektet ügyfelei kiszolgálásának színvonalára. A közszolgáltatás nem egy népszerű szolgáltatás, főként, ha valamilyen panasza van az ügyfélnek. Emellett a fogyasztók évről évre egyre érzékenyebbek, tudatosabbak, egyre negatívabban ítélik meg a nem megfelelő kiszolgálást. Emiatt törekszik a Zalavíz Zrt fogyasztói, ügyfelei megelégedettségének növelésére, hiszen ez jelentősen javítja a cég megítélését, imázsát.
A társaság Zalaegerszegen, Zalaszentgróton és Lentiben működtet ügyfélszolgálati irodákat, telefonos call-center szolgáltatást és elektronikus szolgáltatásokat. A digitalizált szolgáltatások egyre elterjedtebbek, ez alól a közszolgáltatási szektor, így a Zalavíz Zrt sem tudja kivonni magát, folyamatosan fejleszti online csatornáit. A tapasztalatok viszont azt mutatják, hogy az ügyfelek továbbra is igénylik a személyes kapcsolatot a szolgáltatóval. A Zalavíz Zrt-nek mintegy 150 ezer fogyasztója van, akik 2018-ban több mint 12 ezer alkalommal keresték fel személyesen, több mint 10 ezer alkalommal telefonon keresztük és közel 4 ezerszer elektronikus csatornán a társaság ügyfélszolgálatait.
A Client First Consulting 2009-ben alapította meg a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban Programot és Díjat”, amely a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztését tűzte ki célul ezzel. A program az elektronikus, a személyes és a telefonos ügyfélkiszolgálás színvonalát objektíven méri ügyfélvéleményekre és ügyfél-kiszolgálási sztenderek gyakorlati megvalósulására alapozva. Megmutatja, hogy az adott társaság ügyfelei mennyire elégedettek a tapasztalt szolgáltatásokkal és irányt mutat az ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztésére, emellett díjazza a legjobb eredményeket elérő vállalatokat.
Egy-egy vizsgálat során az adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg az objektív kép kialakítása érdekében. A próbavásárlók több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek az idei díj megítélése előtt, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték csaknem 6.500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, akik több mint kétszázezer kérdésre adtak választ az értékelés során. Ezek elemzése után alakult ki a végső rangsor.
Több kategóriában is vizsgálták a magyarországi cégek teljesítményét: a nagyvállalatok közül a Telenor Magyarország Zrt. és a dm Kft. végzett az első helyeken, a kis- és középvállalkozások között pedig a DHL és a KIA Motors Hungary Kft. bizonyult a legjobbnak. Az összetett díjak mellett kiosztották a legjobb élményt nyújtó szolgáltató, a legjobb családbarát kiszolgálás és a legjobb munkahelyi csapat címét is.
Társadalmi felelősségvállalás a közösségben
Ellátási területünkön lehetőségeinkhez mérten támogatunk iskolákat, alapítványokat, kulturális és sportrendezvényeket, közösségi szemléletformáló programokat, kezdeményezéseket.
Évente nagyszabású rendezvénnyel ünnepeljük a Víz Világnapját és a Gyereknapot, amellyel a tudatos vízfelhasználásra, a vízzel való takarékos bánásmódra kívánjuk felhívni a figyelmet. Az egészséges életmód és az egészségre nevelés érdekében támogatjuk a helyi sportegyesületeket, élsportolókat és tömegsport rendezvényeket.
A „Szennyvízből üzemanyag” projekt eredményeként a zalaegerszegi szennyvíztisztító telepre érkező szennyvíziszap-kezelés során előállított, megtisztított biometánnal saját járműflottát üzemeltetünk, és a zalaegerszegi közösségi közlekedésben helyijáratú autóbuszokat tankolunk.
Telephelyeinken használunk megújuló energiaforrásokat, ezek számát lehetőségeinkhez mérten fokozatosan bővítjük.
Néhány példa a teljesség igénye nélkül:
- Hevesi Sándor Színház
- Mányoki Attila, hosszútávúszó
- Zalaszám Atlétikai Club
- Kvártélyház Szabadtéri Színház
Társadalmi felelősségvállalás a munkahelyen
Családbarát munkahely (2022)
A Családbarát Hely tanúsító védjegy objektív elemzésen alapuló minősítési rendszer, amely egy hivatalos auditálási folyamat eredményeként dönti el, hogy mely szervezetek, jelentkezők kaphatják meg a védjegyet.
A családbarátság az az irányultság egy szervezet működésében, mellyel az adott munkahely a családot a maga számára is értéknek tekinti és a családok szempontjait működése során érvényesíti.
A Zalavíznél tényleges intézkedések szolgálják a munkavállalóik, mint családban élő személyek érdekeit, elősegítve ezzel a munka és a magánélet közötti harmónia megteremtését.
A Családbarát Hely olyan szervezet, mely a munkáltató és a munkavállaló szempontjainak kölcsönös figyelembevételével támogatja a családon belüli szerepek betöltését. Figyelembe veszi az élethelyzetének változásait, csökkentve ezzel a szervezet elvárásainak és a családi környezet igényeinek összeütközéseiből fakadó konfliktusokat.
Társaságunk a tavalyi év folyamán nyújtotta be kérelmét a Családbarát Munkahely címre, idén januárban volt a helyszíni audit, ahol különböző dokumentumok, szabályzatok, intézkedések áttekintése után kaptunk egy jelentést.
A Zalavíz Zrt. Családbarát Munkahelyként törekszik a munkavállalói támogatására többek között biztosítunk atipikus foglalkoztatást, egészségvédelmet, rekreációt, közösségépítést, érdekegyeztetést, képzéseket.
Családbarát munkahely (2018)
A Családbarát munkahely pályázatot nyolcadik alkalommal hirdette meg az Emmi. A kiírás célja olyan programok támogatása, melyek elősegítik a családi, magánéleti és munkahelyi kötelezettségek összehangolását. A pályázat egyszerre díjazza és ismeri el a munkahelyek már létező és tervezett családbarát intézkedéseit és fejlesztéseit.
Az Óbudai Egyetemen hétfőn az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) család- és ifjúságügyért felelős államtitkára Novák Katalin asszony adta át a Családbarát munkahely pályázat díjait.
A díjátadó ünnepségén, elhangzott, hogy a családbarát szellem a munkaerőpiacon már versenyképességi tényező keresettek azok a cégek, ahol tekintettel vannak a dolgozók családi életére. Novák Katalin hozzátette, ez azonban nem jelenti azt, hogy a családbarát munkahelyeken kevesebbet kellene dolgozni, rövidebbek a munkanapok, hosszabbak a hétvégék, ezeken a helyeken is nagyon jól kell teljesíteni, ám a dolgozók hatékonyabbak tudnak lenni, ha támogatást kapnak családi életükhöz.
„Családbarát munkahelyek kialakításának és fejlesztésének támogatása” címen kiírt pályázati kategóriában az Értékelő Bizottság javaslata alapján a beérkezett 141 pályázat közül negyvennyolc pályázat támogatásban részesült, köztük Társaságunk a Zalavíz Zrt. is. „Családbarát intézkedések a Zalavíz Zrt-nél” pályázatával.
Pályázatunkatban kiemeltük, hogy társaságunknál már most is széleskörűen nyújtunk családbarát szolgáltatásokat, de összhangot kell teremteni a munkatársak igényei és a társasági lehetőségeink között.
"Az Év Felelős Foglalkoztatója" (2017)
Ünnepélyes díjátadón hirdette ki „Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyerteseit az OFA Nonprofit Kft. Budapesten, a Várkert Bazárban.
A pályázat célja a vállaltok társadalmi felelősségvállalásának növelése, gazdaságfejlesztés, esélyegyenlősség kialakítása, környezetvédelem és a fiatalok foglakoztatásának elősegítése. Az idén 76 pályázat érkezett be a felhívásra, amely azt jelzi, hogy Magyarországon egyre több cég és intézmény felismeri, hogy a munkavállaló központi érték, és ezért a napi gyakorlatban tesznek.
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” díjazottak:
az 1-től 50 főt foglalkoztató vállalkozások kategóriájában a Webstar Csoport Kft.,
az 51 és 500 fő közötti kategóriában az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt.,
az 500 fő feletti foglalkoztatók kategóriájában a BorsodChem Zrt.,
a közszféra szervezetei közül a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.